onsdag den 22. juni 2016

Lige nu - dag 3 - 51 km - 133 km

Alt ånder fred i den mest idylliske lille havn på næsetippen af Fyns Hoved...

I morges sov jeg til jeg vågnede kl 7 - og blundede lidt videre .... Det var gråt og blæsende og indimellem dryppede det lidt, men det lykkedes at pakke det meste uden af det blev vådt. Vi gav os god tid og var på vandet halvelleve.
Nord for Nyborg er der både Strandvejsagtige områder - ret hyggelige og lige knap så pompøse som jeg kender det fra Nordsjælland. Derudover er der en del steder der er lidt lejrskoleagtige med en masse børn der løber rundt og nyder - og så er der skoven .... med klinter og store gamle træer.
Jo mere kysten krummede mod vest, jo mere forsvandt vinden og brændingen var til sidst kun et strandkantsskvulp.
På et tidspunkt mødte jeg Børge, Flemming, Søren og Christian som var ude i deres kajakker. De viste sig at være fra Kerteminde kajakklub og de tre af dem vendte om netop som vi mødtes. Christian fortsatte - han er pensionist og klubbens toproer som har prøvet at ro over 4000 km på et år!!!!! Respekt!
Børge, Søren og Flemming inviterede mig med i klubben og jeg fik et bad og spiste min frokost der! Tak - gode mennesker!! Det var en lise! Og iøvrigt en megalækker klub og nogen vildt fede kajakvogne. Og så er der en gut der har en Empower og Milles hjerte hoppede lidt af glæde :-)

Vi stak videre og tøffede lisså stille ud langs Fyns Hoved. Der er altså så smukt og råt og øde ... og man ser efterhånden Romsø og Røsnæs og Asnæs hvor vi var i går. Og de store skibe som lå og blinkede på Storebælt i nat. To gange kom et militært Herkules fly ned gennem Storebælt i meget meget lav højde - måske en øvelse ...men ret vildt! Men det meste af tiden var der bare rå klinter og marker og ænder med en hel masse børn - sommetider en hel flok af børn og vokse på udflugt.

Endelig kom vi til spidsen .....og så over til Samsø og vindemøllerne derovre!
Vi gik egentlig efter en shelterplads ...men ku ikke finde den og faldt over den lille idylliske havn og har plantet teltet i et yderligt hjørne.
Der er ikke andet end nuet - og lige nu og lige her er alt kun saligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar